Globrands Naming & Strategy is al dertig jaar actief als naamgevingsspecialist en adviseur voor uiteenlopende merken en organisaties. Van startups en MKB tot multinationals, zowel lokaal als wereldwijd opererend. Hieronder een selectie van door ons ontwikkelde slogans en payoffs:
 

iChoosr - iChoosr maakt samen besparen makkelijk

Positionering, aanduiding en slogan voor consumentencollectief

iChoosr maakt samen besparen makkelijk 2

Opdrachtgever: iChoosr

Slogan: iChoosr maakt samen besparen makkelijk

Introductie: maart 2015

Achtergrond:

iChoosr organiseert en faciliteert het volledige proces van groepsaankopen in Nederland, België en Engeland. In opdracht van community leaders worden consumenten in contact gebracht met leveranciers, die in een veiling het best passende aanbod doen. Verdere expansieplannen en een veranderende klantfocus, roepen vragen op over positionering en slogan. De USP is wel helder, maar komt in het huidige verhaal niet genoeg tot uidrukking. Dit manifesteert zich onder meer in het gebruik van meerdere slogans, die ieder een eigen boodschap overbrengen.

Resultaat:

Tijdens een positioneringsessie worden onder meer de nieuwe kernwaarden, missie en merkessentie opgesteld. In een interactieve vervolgsessie worden verschillende opties en voorstellen voor aanduiding en pay-off besproken. Resultaat is dat iChoosr zich nadrukkelijker gaat profileren als onafhankelijk consumentencollectief en kiest voor de pay-off ‘iChoosr maakt samen besparen makkelijk.’

Doen & Later – Zit er toekomst in jouw keuzes?

Prikkelende  slogan voor maatschappelijke campagne

Doenlater2 

Opdrachtgever: Achmea, CZ, Espria, Rabobank en PGGM

Slogan: Zit er toekomst in jouw keuzes?

Introductie: najaar 2014 (soft launch); eerste kwartaal 2015

Achtergrond:

Meer dan de helft van de Nederlanders tussen 35 en 55 jaar maakt zich zorgen of zijn of haar oude dag goed is geregeld. Het merendeel komt niet in actie. Daarom starten Achmea, CZ, Espria, Rabobank, en PGGM samen een campagne, om de mensen in die leeftijdsgroep bewust te maken van de noodzaak en mogelijkheden om zelf iets te doen aan de oude dag.

Briefing en resultaat:

Bedenk een slogan die aansluit op concept en naam van de campagne ’Doen & Later’, met onder meer een website en game. De slogan moet campagnedragend zijn en vooral: prikkelen en de verantwoordelijkheid neerleggen bij het individu. Dus Nederlander, hoe zit het met jouw woon- en zorgbehoeften en pensioenmogelijkheden in de jaren die gaan komen…  Zit er toekomst in jouw keuzes?

KYP – Samen presteren

Aanduiding en slogan voor projectsoftware

KYP samen 

Opdrachtgever: KYP

Slogan: Samen presteren

Introductie: november 2013

Achtergrond:

KYP is ontstaan vanuit de wens om beter te communiceren met alle betrokken partijen en personen in een project. Een bouwproject bijvoorbeeld. Relevante informatie is altijd digitaal en actueel, via het web en beschikbaar via smartphone, tablet of pc. Projectdoelen worden met KYP sneller, beter en goedkoper bereikt. KYP staat voor ‘Keep You Posted’. Een regel die wordt gehanteerd als slogan, naast een andere: ‘KYP your project’. De aanduiding onder KYP is ‘control software’ en bedacht vanuit de techniek en niet met de klant in het hoofd. KYP vraagt Globrands om zowel een nieuwe aanduiding als tagline te bedenken.

Resultaat:

Na een goede voorbereiding gaan we samen met het team van KYP om de tafel zitten. De uitdaging is om de belangrijkste klantvoordelen te benoemen en deze op een aansprekende manier te verwoorden. De nieuwe aanduiding is ‘Resultaat manager’ en de tagline ‘Samen presteren’.  

WTC.nl - Elke reis, zo geregeld!

Slogan voor allround reis- en ticketaanbieder

WTC elke reis zo geregeld

Opdrachtgever: WTC.nl (World Ticket Center)

Slogan: Elke reis, zo geregeld!

Introductie: september 2013

Achtergrond:

World Ticket Center is al meer dan 25 jaar actief als aanbieder van vliegtickets en vakanties. De huidige slogan van WTC.nl (World Ticket Center) luidt 'Wat uw reisplannen ook zijn!'. Globrands wordt gevraagd om een slogan te ontwikkelen die beter aansluit bij de consument van nu, met een aantal belangrijke overwegingen als basis (waaronder de brede waaier van tickets, reizen en vakanties die WTC.nl aanbiedt).  

Resultaat:

De slogan die Globrands ontwikkelde is: “WTC.nl - Elke reis, zo geregeld!"

wtcmei2015

 

Merin - Alle ruimte

Slogan voor vastgoedverhuurder 2.0

Merin alle ruimte

Slogan: Alle ruimte

Opdrachtgever: Merin (nieuwe naam voor Uni-Invest)

Introductie: 14 januari 2013

Achtergrond:

Merin is aanbieder van kantoor- en bedrijfsruimte. Als opvolger van Uni-Invest niet helemaal nieuw, maar wel met nieuwe ambitie en een ander verhaal. Alles is erop gericht om het de huurder tevreden te maken. En er is genoeg armslag om te investeren in de service aan huurders, de panden en het bedrijf zelf. 

Briefing en resultaat:

Bedenk een slogan die uitgaat van de nieuwe merkessentie en aansluit op de in ontwikkeling zijnde brand story van Merin. Bedenk daarnaast onderscheidende aanduidingen die het domein en de rol van Merin op een treffende manier duidelijk maken en onderzoek daar het gebruiksnut van. Het resultaat is kort en krachtig: Alle ruimte. Wat aanspreekt is dat deze slogan de basis kan vormen van nieuwe, specifieke slogans ('alle ruimte voor ambitie', 'alle ruimte voor talent', etc.). 

MerinalleruimtevoorambitieMerin Amstelveste 

CompaNanny - CompaNanny maakt het waar

Campagneslogan voor kwaliteitsleider in kinderopvang

Compananny maakt het waar logo

Opdrachtgever: CompaNanny

Slogan: CompaNanny maakt het waar

Introductie: 2012

Achtergrond:

CompaNanny wil zich graag sterker onderscheiden ten opzichte van haar concurrenten. Het doel is om de gepercipieerde kwaliteit dichter bij de werkelijke kwaliteit te brengen of daar overheen te gaan. We zijn op zoek naar een nieuwe payoff die de positionering ‘de beste kinderopvang van Nederland’ gaat uitdragen. CompaNanny zal met de nieuwe slogan een nieuwe campagne gaan voeren die regionaal kan worden aangepast aan de behoeften van de markt.

Resultaat:

Na het verkennen van alle mogelijke routes, het gezamenlijk creëren en bespreken van veel creatieve voorstellen wordt gekozen voor ‘CompaNanny maakt ‘t waar’ (een voorstel van het eigen marketingteam van CompaNanny) als overkoepelende campagneslogan, te gebruiken als afsluitende regel. De slogan blijkt erg goed te werken in combinatie met pakkende kopregels die de unieke voordelen (‘Altijd de beste mensen’, ‘Quality time met je kinderen’, 'Ook opvang thuis', etc.) van CompaNanny duidelijk maken. Een perfecte campagneslogan dus!

Compa makt t waar

Mondygo - Vind de vakantie die klikt

Slogan voor online vakantievergelijker

Mondygo logo

Opdrachtgever: Montys (o.a. Vliegtickets.nl)

Slogan: Vind de vakantie die klikt

Introductie: oktober 2012

Achtergrond:

Via de online boekingstool Mondygo vinden vakantiegangers het complete wereldwijde aanbod van alle Nederlandse touroperators. Op basis van het type reisgezelschap toont Mondygo de best beoordeelde accommodaties van anderen op de vakantiebestemming. In de tool, die toegankelijk is via iedere PC, tablet of smartphone, zitten ruim 80 miljoen prijzen van alle typen hotelkamers, appartementen en vluchten wereldwijd.

Resultaat:

De slogan die Globrands ontwikkelde is: “Vind de vakantie die klikt.” Diederik Rus, directeur/mede-eigenaar van Montys Travel Group: “Wij zijn blij met de ontwikkelde positionering en slogan.De slogan is leuk, dubbelzinning en geeft goed aan dat je met Mondygo zelf op een makkelijke manier je beste vakantie kan vinden.”

De grafische identiteit is verzorgd door G2K.

Middin - Doe Durf Leef

Slogan voor zorginstelling

Middin - Doe Durf Leef

Opdrachtgever: Middin

Slogan: Doe Durf Leef

Introductie: juli 2012

Achtergrond:

Middin (voorheen Steinmetz De Compaan) ondersteunt mensen met een beperking en ouderen om hun leven vorm te geven volgens eigen wensen en tokomstbeelden, in en met de samenleving. Met ruim 4000 clienten en meer dan 3000 medewerkers heeft het bedrijf de omvang en flexibiliteit om dichtbij elke client te kunnen staan en zo veel mogelijk te geven waar hij of zij om vraagt. De naam zegt eenvoudigweg: midden in de samenleving en in het leven zelf.

Resultaat:

Middin: Doe, durf, leef. Daarmee is de visie van Middin samengevat in drie werkwoorden. Met elkaar heeft men bij Middin afgesproken er alles aan te doen om cliënten zo veel mogelijk te laten deelnemen aan de samenleving. Onder het motto Doe Durf Leef is men er aanwezig, dichtbij in de wijk. Ongeacht de beperking of leeftijd. Om zo cliënten te stimuleren om te doen wat bij hen past, te durven kiezen en hun eigen leven te leven. 

Let op: de volgorde van de woorden (eerst doen en dan durven) is opvallend, maar bewust gekozen vanwege de bij Middin gedeelde opvatting: door te doen, leer je beseffen dat je durft. En niet andersom!

Doedurfleef

 

Stepaday - Gezond op gewicht

Slogan voor online dieetplatform en magazine

Stepaday

Opdrachtgever: Sanoma Media

Slogan: Gezond op gewicht

Introductie: januari 2012

Achtergrond:

Stepaday biedt een online programma waar bezoekers zowel gratis als betaald aan mee kunnen doen, om op een eenvoudige, gezonde en verantwoorde manier op gewicht te komen. Ook wordt er gebruik gemaakt van badges om gebruikers te stimuleren. Op termijn wil Stepaday een platform worden dat mensen begeleidt bij het ontwikkelen van gezonde leefgewoonten, zoals meer bewegen, stoppen met roken, etc. Maar in eerste instantie richt het zich op mensen specifiek op mensen die naar een beter gewicht streven.

Resultaat:

De lancering van Stepaday.nl wordt ondersteund met een grote campagne: online, in de bladen (zo besteedt Margriet veel aandacht aan de site) en op radio en tv. Slogans.nl ontwikkelt een speciale tagline, die op een positieve en goed klinkende manier de eerste invulling van het merk Stepaday verwoordt.

 

Microsoft – Be What’s Next

Marketingonderzoek internationale pay-off

microsoft

 

 

 

 

 

 

 

 

Opdrachtgever: Microsoft Nederland

Slogan: Be what´s next. (onderzoek)

Introductie: 2011

Achtergrond:

Microsoft is een groot technologiebedrijf, wiens missie en doel het is om om mensen en bedrijven waar ook ter wereld te helpen hun mogelijkheden optimaal te benutten.

Resultaat:

De internationale tagline 'Be what's next.' is uitvoerig onderzocht op betekenis, associaties, marketingeffecten en linguistische geschiktheid voor de Nederlandse markt.

Wellami - People Moving People

Positionering en slogan van crowdfunding platform

Wellami people moving people

Opdrachtgever: Judith Heijkoop (Wellami)

Slogan: People moving People

Introductie: 2010

Achtergrond:

Wellami is een community op internet, op zoek naar innovatieve oplossingen voor mensen met een bewegingsbeperking. Zoals zwangere vrouwen, ouderen en mensen met een chronische ziekte. Samen met de gebruikers wil Wellami bestaande producten verbeteren en nieuwe producten creëren, die mobiliteit en deelname aan de maatschappij bevorderen.

Resultaat:

Tijdens één goed voorbereide positioneringsessie worden onder meer het werkdomein, merkwaarden, voordelen en essentie van de start-up bepaald. De naam Wellami is er nog niet, maar er wordt veel duidelijk tijdens deze sessie. De kers op de taart is de doorvertaling van de merkbelofte in een pay-off. De pay-off ‘People moving people’ drukt de essentie van Wellami uit: de drijfveer van de één om de ander met een bewegingsbeperking verder te brengen en samen met gebruikers bestaande producten verbeteren. De domeinnaam van People Moving People.com is op dat moment nog beschikbaar.

Zon fruit & vegetables – Buitengewoon vers!

Tagline voor ZON, verkooporganisatie van groente en fruit.

zon-en-fruit

 

 

 

 

 

 

Opdrachtgever: ZON

Slogan: Buitengewoon vers!

Introductie: september 2010

Achtergrond:

In de groente- en fruithandel beroepen haast alle aanbieders zich op de versheid van hun producten. Die van ZON zijn echter nog verser dan die van de concurrentie, dus richt ZON zich op de extra kieskeurige consument. Gevraagd wordt een tagline voor ZON, verkooporganisatie van groente en fruit, die de meerwaarde en unieke belofte (lees: USP) tot uitdrukking brengt. De slogan moet passen bij ‘ZON fruit & vegetables’ en mag niet te lang zijn.

Resultaat:

De term ‘buitengewoon’ is onderscheidend op de groente- en fruitmarkt en sluit nauw aan bij deze doelgroep. Daarnaast roepen de woorddelen ‘buiten’ en ‘gewoon’ prettige, relevante associaties op. De domeinnaam buitengewoonvers.nl is nog beschikbaar; hier wordt binnenkort een actiesite gelanceerd.

PFW Aroma Chemicals – Ideas that make Scents

Pay-off voor maker van geuringrediënten

pfw

 

Opdrachtgever: PFW Aroma Chemicals B.V.

Slogan: Ideas that make Scents

Introductie: juni 2010

Achtergrond:

In de markt van geuringrediënten was de goede reputatie van PFW Aroma Chemicals B.V. vooral gebaseerd op prijs en betrouwbaarheid. Wereldwijde bekendheid geniet PFW door het succes van het merk Tonalid®. De introductie van een nieuw product, Yasmolys, biedt gelegenheid de marktpositionering te verbreden door meer nadruk op creativiteit en inspiratie te leggen. PFW vraagt Globrands om een aansprekende, inspirerende bedrijfsslogan te ontwikkelen met als doel de onderscheidende positie in de internationale ‘fragrance industry’ te onderstrepen. Er is haast geboden, want een internationale vakbeurs staat voor de boeg.

Resultaat
Na een verkennend gesprek worden de slogans in drie richtingen gepresenteerd. De payoff ‘PFW: Ideas that make scents’ slaat aan bij de groep en zegt precies wat PFW wil vertellen aan afnemers, partners en personeel, op een duidelijke én creatieve manier.

Radio Kootwijk (Staatsbosbeheer) – Ruimte die je raakt

Positionering en slogan voor voormalig zendstation Radio Kootwijk

Logo Radio kootwijk

Slogan: Ruimte die je raakt

Opdrachtgever: Staatsbosbeheer

Introductie: maart 2010

Achtergrond:

Het voormalige zendstation Radio Kootwijk, dat midden in het Veluwe natuurgebied ligt, zocht na jaren van leegstand een nieuwe bestemming. Van de vele gegadigden kreeg Staatsbosbeheer die verantwoordelijkheid, omdat deze als enige de nadruk legde op de bijzondere ruimte in de natuur waarvan het unieke zendgebouw een harmonieus onderdeel uitmaakt. 

Resultaat:

Globrands adviseerde bij het kiezen van dit originele perspectief en formuleerde, toen het gebied eenmaal eigendom van Staatsbosbeheer was geworden, een nieuwe positionering, de slogan en uitgangspunten voor verdere communicatie.

Stivoro campagne – Roken? Houd kinderen er buiten.

Naam en slogan voor campagne

stivoro


Slogan: Roken? Houd kinderen er buiten.
Opdrachtgever: STIVORO
Introductie: november 2009

Achtergrond: 

Het programma ‘Roken? Niet waar de kleine bij is’ loopt sinds 1996 en heeft als doel de blootstelling van kinderen aan tabaksrook te verminderen. Het programma richt zich op ouders met kinderen in de leeftijd van 0-4 jaar, die via professionals uit de Jeugdgezondheidszorg worden voorgelicht. De huidige regel heeft een grote bekendheid onder ouders en professionals, maar kent een aantal beperkingen. De huidige programmatitel is te lang (in de praktijk wordt hij afgekort: RNWDKBI), het is te veel alleen een campagnenaam, drukt enige mate van betutteling uit en sluit de mogelijkheid uit om de interventie uit te breiden naar kinderen en jongeren tot 19 jaar. Bedenk een oplossing.

Resultaat: 

Onze oplossing bestaat uit twee delen. Deel één: een naam voor het programma, die niet zal worden afgekort en een positief beeld oproept bij ouder en kind: ‘Rookvrij Opgroeien’. Het tweede deel vormt de slogan ‘Roken? Houd kinderen er buiten.’ Op deze manier wordt de programmanaam gebruikt zoals die bedoeld is en wordt het programma ondersteund door een aansprekende, gedragsveranderende campagneslogan.

Lefier – Wonen met karakter

Identiteit en slogan voor Noord-Nederlandse woningcorporatie

lefier

 

 

 

 

 

 

 

Opdrachtgevers: In, Volksbelang en Wooncom

Slogan: Wonen met karakter

Introductie: 1 januari 2009 

Achtergrond: 

De woningcorporaties In (Groningen), VolksBelang (Hoogezand) en Wooncom (Emmen, Stadskanaal en Border-Odoorn) gaan per 1 januari 2009 fuseren. Zo ontstaat een ambitieuze, interregionale organisatie die een frisse start wil maken. Met een nieuwe naam en huisstijl. Er is gekozen voor de naam Lefier, waarin lef, trots en leven doorklinken. Om de nieuwe identiteit van Lefier compleet te maken wordt gevraagd om een slogan en advies over het gebruik ervan op website en andere merkdragers. 

Resultaat: 

Naast de naam Lefier, die open en vriendelijk klinkt, voegt de slogan 'wonen met karakter' vooral twee belangrijke zaken toe. Ten eerste, de suggestie dat het hier waarschijnlijk om een woningcorporatie gaat (vandaar: 'wonen'). Daarnaast is er gekozen voor het eigene (middels het woord 'karakter'), dat zowel kan slaan op het gebied (Groningen en Drenthe), de bewoners en de mensen die bij Lefier werken als op het woningaanbod en aanvullende diensten van de corporatie. Het huurdersmagazine van Lefier heet 'Karakter' en voor studentenhuurders is er een eigen magazine: Lef!

Lefier Stadskanaal

CompaNanny – Your Family is Our Care

Payoff voor ambitieuze kinderopvangorganisatie 

companannylogo

Opdrachtgever: CompaNanny

Slogan: Your Family is Our Care

Introductie: 2008

Achtergrond:

Bij CompaNanny wordt niet gedacht vanuit de kinderopvangorganisatie maar vanuit ouder en kind. Volgens haar is ieder kind anders en uniek. En het is een basisrecht om het kind als individu te leren kennen, zodat het gepaste ondersteuning kan krijgen bij zijn of haar ontwikkeling. Bovendien heeft ieder kind competenties en de natuurlijke behoefte de wereld om hem/haar heen te ontdekken en zichzelf te ontwikkelen. Met deze zienswijze is CompaNanny heel gericht bezig. CompaNanny spreekt daarom liever over 'kindontwikkeling' in plaats van kinderopvang. Met dit verhaal in het achterhoofd roept CompaNanny de hulp in van de bedenkers van haar naam. Het budget is beperkt en er wordt gekozen voor een workshop, met als doel het gezamenlijk bedenken van een pay-off die de huidige visie van CompaNanny verwoordt en het merk op een opvallende, professionele manier positioneert in de markt van kinderopvang. 

Resultaat: 

Het oude onderschrift van CompaNanny is 'Kinderopvang in het bedrijf' en geeft inmiddels een verkeerde indruk. Met 'Your Family is Our Care' herpositioneert CompaNanny zich als de échte Nanny onder de kinderopvangers: dichtbij de ouders, als onderdeel van het gezin en ook goed opgeleid en voorzien van een professionele houding. Anders gezegd: van opvang naar aandacht en zorg. En evenals een goede au pair: thuis in verschillende talen. Vanwege de groeiende markt voor expats vindt CompaNanny een engelstalige slogan wenselijk.

PNO consultants – Inspire Improve Impact

Positionering en pay-off voor (inter)nationale consultancy

Opdrachtgever: PNO consultants

Slogan: Inspire Improve Impact

Introductie: 2008

pno

 

 

 

 

 

 

 

 


Achtergrond:

In 1984 begonnen als spin-off van de Universiteit Twente is PNO Consultants meegegroeid met de regionale, landelijke en Europese economie tot een organisatie die bruist van de professionele dynamiek. Met meer dan 300 praktijkspecialisten in Nederland, Duitsland, België, Frankrijk, Engeland en Italië en met samenwerkingsverbanden in Oost-Europese landen bedienen zij het MKB, grootbedrijf en multinationals, publieke organisaties en kennisinstellingen en samenwerkingsverbanden binnen Nederland en in Europa. Als PNO Consultants Globrands benadert is het zojuist gefuseerd met het Spaanse Econet. Samen vullen de twee spelers elkaar goed aan op het terrein van subsidieadvies. De vraag is hoe de organisaties nog dichterbij elkaar te bregen en tot een gemeenschappelijke identiteit te komen. PNO en Econet vraagt Globrands om merkstrategisch advies en het ontwikkelen van een nieuwe internationale naam en/of payoff.

Resultaat:

Na een strategische verkenning en presentaties met naam- en huisstijlvoorstellen (door respectievelijk Globrands en 2D3D Design) wordt gekozen voor behoud van de namen PNO (zonder: 'Consultants') en Econet. Na een presentatie en workshop over payoffs is duidelijk welke kant het op moet gaan met de payoff. Vanuit de organisatie komt het voorstel 'Inspire Improve Impact' naar voren en is de nieuwe richting en mentaliteit een feit. De payoff heeft jarenlang de toon gezet voor zowel PNO als Econet.

Cordaan - Van Mens tot Mens

Payoff voor Amsterdamse thuiszorgspeler 

cz

Opdrachtgever:
Cordaan (Verenigde Amstelhuizen, IJlanden)

Slogan: Van mens tot mens

Introductie: 2008

Achtergrond:

De fusie tussen de Verenigde Amstelhuizen en IJlanden stelt de nieuwe organisatie in staat als marktleider in de regio Amsterdam zorg en ondersteuning te bieden aan ouderen, mensen met langdurige psychiatrische of psychosociale problemen en verstandelijk gehandicapten. Door de fusie ontstaat een grote organisatie die klein is in haar uitvoering voor een zeer diverse doelgroep met een breed zorgaanbod. De nieuwe organisatie onderscheidt zich door een persoonlijke en daadkrachtige aanpak, die altijd uitgaat van de individuele behoefte van de klant.

De fusieorganisatie heeft Globrands gevraagd een koepelnaam met aansluitende pay-off te ontwikkelen. De nieuwe organisatie kenmerkt zich door een persoonlijke en daadkrachtige aanpak, waarbij de individuele behoefte van de klant altijd centraal staat. De naam moest toegankelijk zijn voor alle doelgroepen, een krachtige uitstraling hebben en onderscheidend zijn binnen de zorgmarkt. 

Resultaat:

De naam Cordaan heeft de gewenste Hollandse uitstraling en belooft een oprechte en doortastende dienstverlening. De pay-off 'van mens tot mens' vult het persoonlijke en vriendelijke karakter van Cordaan verder in. Met de pay-off en campagne maakt Cordaan duidelijk dat menselijk contact, zelfstandigheid en individuele wensen centraal staan.

cordaan-2

CZ – Actief in Gezondheid

Positionerende slogan voor grote zorgverzekeraar 

cz

Opdrachtgever:
CZ

Slogan: Actief in Gezondheid

Introductie: 2000

Achtergrond:

CZ Groep (opgericht in 1930 als Centraal Ziekenfonds) is in het jaar 2000 één van de grote zorgverzekeraars in Nederland. Vanuit het hoofkantoor in Tilburg en kernlocaties in Goes en Sittard worden de servicekantoren in de zuidelijke provincies ondersteund. Rond het begin van een nieuw millennium is de zorgmarkt aan het veranderen. Het bestuur wil een duidelijker verhaal naar partners en cliënten. De rol van zorgspecialist moet concreet worden. En de contouren van een nieuwe visie en positionering staan al op schrift. Om van CZ een overtuigend merk te maken is behoefte aan een onderscheidende boodschap naar klanten en partners toe. Geen generieke aanduiding als 'zorgverzekeraar', maar een slogan die de nieuwe boodschap en rol van de organisatie in één keer helder overbrengt. 

Resultaat:

Het claimen van het woord 'gezondheid' is voor een zorgverzekeraar onderscheidend en relevant. Bovendien spreekt er uit de slogan zowel ambitie als betrokkenheid. De slogan 'Actief in gezondheid' is bijna 10 jaar actief geweest voor het merk CZ. Daarop volgt een periode van veel sloganwisselingen.