Heb je niet eerder van eetbezorgdienst de Bezorgbeer gehoord? Geen punt, maar grote kans van wel, dankzij een slimme actie van het ingehuurde marketingbureau.

Via Facebook heeft De Bezorgbeer een wedstrijd uitgeschreven voor het bedenken van een nieuwe slogan. Met een geloofwaardige aanleiding, want de oude slogan ‘Bezorgbeer… dáár blijf je voor thuis’ liet veel te raden over. ‘Bezorgen jullie soms beren?’ vroeg iemand eens. bezorgbeer-568x265

Uit bijna 600 inzendingen is de slogan ‘Online eten bestellen’ uitgekozen als favoriet. De winnares: Conny uit Rhoon (zie foto). De slagzin is zo weinig origineel dat men zich massaal begon af te vragen of de hele actie niet een grap is. De gedrukte media pikte het bericht op en de bekendmaking is de afgelopen dagen een hot topic geworden op Facebook en Twitter. Zie voor reacties en meer onoriginele slogans: #ConnySlogans

Het is onduidelijk of Conny (achternaam onbekend) nu wel of niet in het complot zit. Hier is het filmpje waarin de Bezorgbeer Conny meedeelt dat zij de prijs (één jaar lang wekelijks een gratis bezorgmaaltijd) heeft gewonnen.

Ondertussen is de slogan ‘online eten bestellen’ wel al gewoon op de site bezorgbeer.nl te zien. Duidelijk maken wat de Bezorgbeer aan huis bezorgt, is vast en zeker een winst.

Daar tegenover staat dat de zin (is het wel een slogan?) zo veelgebruikt is dat op Google bij het invullen van ‘online eten bestellen’ eerst de namen van concurrenten als Thuizbezorgd.nl en JustEat.nl naar boven komen. Voorlopig. Want, dat kan veranderen als Google doorkrijgt dat iedereen bij het invullen van ‘online eten (bestellen)’ in werkelijkheid op zoek is naar de Bezorgbeer. En dan is die lullige slogan misschien nog blijvend effectief ook!